hjärtat slår, det slår skiten ur mig

Har sovit i Borlänge två nätter nu. I torsdags regnade det, jag blev blöt och sur. Edit och jag gick hem från skolan. Dagen efter bad vår lärare om ursäkt till Edit, för att vi skolkat. Helt sjukt haha. Igår åt vi tårta i skolan och fick våra betyg. Är nöjd. Sen åkte jag tillbaka till Borlänge, hade glömt min mobil där. Läste även klart 6e Harry-boken.

På kvällen drog jag till Edit. Vi åt middag, jordgubbar och kalasade ltie hos henne. Fina och trevliga människor var där och jag hade en riktigt bra kväll. Var kul att gå runt med Ellen i regnet och bara prata. Fin kväll var det.

Ska åka till Borlänge om en timme. Får se vad som händer sen. Älskar att ha 5an, 3an och mtv. fast idag verkade det inte gå så bra program, men skit samma. Ska föressten kanske flytta ifrån huset. Det kan nog bli bra det.

hot as a fever

Var ner på Falu Kalaset i lördags. Åt en god pizza och såg lite av Rix FM. Var ganska tråkigt om jag ska vara ärlig. Mot kvällen åkte vi hem till Edit. Drack lite grejer, sedan drog vi ner på stan igen. Hade aldrig riktigt roligt, men var en helt okej kväll. Edit blev snefull, vilket inte var så fint, men det blev bättre efter nån timme.

Är nu sista veckan i skolan. Edit och jag vann en tävling igår, fick en låda med kolor. Kul att vinna. Idag hade vi en tipspromenadtävling, i den kom vi sist istället. Kul grej.

Städade Hannas lägenhet igår. Nu är det någorlunda rent. Ska antagligen släpa dit sängkläder och grejs ikväll och sova där över natten. Annars gör jag det imorgon. Ska nämligen ta hand om Mördarn i 2 veckor. Känns fint att ha en lägenhet i Borlänge under Peace and Love. Känns också fint att slippa familjen när jag vill.

På tal om familjen råkade jag se ett av min brors inkomna sms idag. Det var roande.

åt helvete med himlen

Hanna tog studenten igår. Det var fint och hon var glad. Hade mottagning här sen. Morotskakan mamma hade bakat var sjukt god. Efter några timmar åkte alla hem. Jag orkade inte åka till Borlänge, vådret var inte det bästa och jag kommer ju inte in på krogen. Gick ner till stan. Falukalaset var fullt igång. Gick runt med Edit och Ellen. Träffade på lite olika människor. Var väl en helt okej kväll.

Ikväll ska jag också ner på kalaset. Får se hur pass roligt det blir. Jag är verkligen inte sugen på något lamt som det här. Jag vill ha Peace and Love. Det kommer bli sjukt fint. Måste komma ihåg att köpa ett tält också. Nästa vecka får det bli.

sex on fire

Hanna tar studenten imorgon. Då ska vi fira henne med mottagning här. Blir antagligen lite kalas i Borlänge på kvällen sen också.

Var hemmaliggande iår. Kände mig såpass febrig att jag itne orkade gå till skolan. Mår en aning bättre nu. har hittat ett myggbett på min axel. Kliar lite. Fikade idag på Pincetten med mysiga människor. Hallonpaj och chailatte. Det var gott. Sebastian svängde förbi och retade mig. Drog sedan hem.

Har fått reda på en del slutbetyg nu. Jag är minst sagt förvånad. Vet inte om jag helt ärligt kan säga att det känns bra. Ska väl vara nöjd. Men jag vet inte om jag gillar det.

siestafestivalen

I tisdags kväll åkte jag, Hanna och Malin ner till Hässleholm. Vi åpkte runt åtta på kvällen, kom fram fem på morgonen. Var sjukt trötta. Vi började gå åt ett hål, men gick givetsvis fel. Gjorde en hjälp-skylt som vi visade för alla förbiåkande bilar, men ingen gav oss hjälp. Bilisterna bara log mot oss och fortsatte köra. Efter lite hjälp från 118118 (tror jag) kom vi rätt. Vi kom fram till campingområdet och där fick vi vänta otroligt länge. Vi var där runt halv sju, och vid halv två tiden kom vi in. Då satte vi direkt igång med kalasandet. Min mattelärare ringde mig mitt i alltihop. (Vårat ena tält hade föressten blåst bort/blivit stulet tidigare under dagen). Ylva kom in på campingen och jag träffade henne. Senare på kvällen blev allt superkalas, trots det halvdåliga vädret. Träffade mpnga trevliga människor, däribland en Carl som hjälpte mig.

Vaknade på torsdagen och frös mycket. hade regnat in i vårat tält. Hanna och jag gick snabbt in till stan där vi satt och degade hela dagen. Vid sextiden drog vi tillbaka till campingen. Såklart regnade det mycket då också, men tillsist kom en sista regnskur, sedan kom solen och regnbågen fram. Jag härjade runt med Ylva även denna kväll. gick sedan och la mig hos Marcus. I det tältet var det åtminstone varmt. Minns inte särskilt mycket från kvällen, föurotm att jag hade roligt. Och någon jävel (och Ylva) sprayade mina skor orangea. (Lämnade skorna på festivalen, var fan inte värt att släpa hem).

På fredagen var jag in på själva festivalområdet för första gången. Såg Joel Alme och åt därefter årets första Langos. Grymt gott. Kalasade runt under dagen. SKulle sedan se tiger Lou, men det blev inte av. Såg runt halva Placebo sen. Gick sedan och la mig tror jag. Somnade nästan på en gång. Men var helt säker på vi var ute i kylan på asfalten när jag vaknade. Men det visade sig att jag hade fel när jag öppnade ögonen.

Lördagen, den sista dagen. Mådde relativt bra. Hade varit inne i stan varenda dag, och även denna. Åt pizza med Hanna, Greta, Marcus och Simon. Åt inte alls mycket av min pizza, men det lilla jag åt var gott. Såg Phoenix och dansade runt med Ylva och hennes vänner. Vi drog tillbaka till campingen och härjade runt med felra random. Gick och la mig väldigt tidigt den kvällen.

På söndagen packade jag ihop mina saker i tältet. Vi drog från campingen och sen trallade vi runt i stan. Vi åt mat och satt sedan i en park och vilade hela dagen. Det var ganska skönt. Fast blev väldigt tråkigt senare. Hanna och jag hade inget alls att göra. När klockan var 00:05 kom äntligen vårat tåg hem. Jag sov det mesta av resan. Kom hem lite efter nio och gick då hem från stationen. Det var verkligen jättedrygt. Duschade och sov när jag kom hem. Finaste sömnen någonsin.

Sjukt fin festival, trots det dåliga vädret till en början. Jävlar vad kul jag hade. Och alla fina människor jag träffat på. Ylva, Skåningarna, Alice, alla jag inte kommer ihåg namnet på. Värt att minnas är såklart Skratt-Micke och Hoppborg. Får fan inte glömma. Längtar nu som fan till de andra festivalerna. Det kommer bli så himla fint och bra.