fabian och plurre

Jag letade efter mina gamla nyckelringar igår. Jag hittade dem i en kartong tillsammans med mina gamla skolböcker. Bland alla skolböcker och nyckelringar hittade jag även gamla sagor som jag själv skrivit. Här är en av dem:

Paketet som hoppade
Fabian Fyllde 6 år idag. Han ville ha en kanin. Han fick ett paket och det räckte. Men paketet hoppade bara i väg. Paketet hoppade ut genom fönstret och ut på gatan. Fabian sprang efter sitt paket för om han inte skulle få tag på det skulle han inte få nått paket.

Paketet hoppade upp till himlen och så långt kunde inte Fabian hoppa. Fabian hade också fått 500 kronor av sin mormor och morfar. Till slut slutade paketet att hoppa och nu var han i skogen. Fabian sprang hem (med paketet) till sina föräldrar som väntade på honom.

När han kom hem öppnade Fabian sitt paket och i det paketet låg en kanin. Fabian blev jätte glad och för pengarna köpte han allt som kaniner behöver. Fabian döpte kaninen till Plurre. Plurre är vit. Plurre och Fabian är bästa kompisar.

Kommentarer
Postat av: Pauline

haha åh finaste berättelsen på länge!

2009-11-04 @ 16:38:48
URL: http://blackplant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0