another day is dawning



I fredags efter skolan (bara en idrottslektion där jag var duktig på att rocka rockring), så träffade jag Johanna och Carl med Ellinor och Edit. Vi låg på en filt utanför Folkets hus. Det var skönt och mysigt. Sen mötte vi Sebastian och då åt vi glass. Grymt gott var det. Sebastian hade köpt en ny cykel också. Typ nästan en likadan som min.

På kvällen mötte cyklade jag, Edit, Ellen och Sebbe mot Lill-torpet. Var sjukt drygt med all vår packning. Det var mycket folk där, så vi bestämde oss för att dra till Gullnäs istället. Matte kom och innan vi hann till Gullnäs bestämde vi oss för Stångtjärn. Vi kom fram dit och tyckte det var typ perfekt. Inga människor, bra tältplats, grill osv.

Vi började grilla efter lite om och men (ingen ved fanns). Var jättegod mat. Var så himla hungrig. Vi hade lite panik angående våg hunger. Till slut var vi jättemätta. Matte drog och Simon O kom istället förbi. Simon O stack. Var fett mysigt att tälta. Var riktigt rädd ett tag, men det ordnade upp sig. Jag sov och snarkade tydligen så de andra inte kunde sova hahaha. På morgonen drog vi hem. Var sjukt trött då alltså.

Senare på lördagskvällen träffade jag kristoffer. Vi såg på film och lite sånt. Mysigt. Och i söndags gjorde jag inget särskilt, typ sov.

Idag i skolan skulle vi komma på en affärsidé. Jag, Edit, Linus och Andreas var i en grupp. Vår idé var högklackade gummistövlar. Vi vann 100 kr tillsammans. Kul grej. Sen under matten och den andra lektionen satt jag bara och babblade med Edit så fick inte särskilt mycket gjort. Efter skolan drog jag till Borlänge. Köpte tält och festivalsaker med Hanna och Malin. Siesta kommer bli riktigt fint. Nu ska jag plugga spanska. (Och ska till Sthlm imorn på UF-mässan).


Kommentarer
Postat av: julia

SKA DU TILL STHLM?

fan vad fin du är i håret

2009-05-18 @ 23:03:12
URL: http://minonkel.blogg.se/
Postat av: emma

japp, var där i typ 2-3 timmar med klassen. hade inte hunnit träffa er.

2009-05-19 @ 18:12:23
URL: http://musicmarch.blogg.se/
Postat av: Pauline

mysiga bilder! och har du blekt håret?

fint äre iaf. är ganska avundsjuk för att ylva får träffa dig om en vecka och inte jag :<

2009-05-20 @ 20:03:51
URL: http://blackplant.blogg.se/
Postat av: emma

ja slingor har jag gjort. och, jag tycker du kör på emmaboda!

2009-05-21 @ 16:26:02
URL: http://musicmarch.blogg.se/
Postat av: Ellinor

snygga bilder :D

2009-05-24 @ 16:46:46
URL: http://eelllliinnoorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0