festivalveckor

Har varit på festival i 3 veckor nu. Det började med Peace and love. Åkte dit på måndagen, hade upp tält. Vi kom in lagomt fort och fick plats snabbt. Började kalasa och allt var fint. Träffade många människor. Annorna och Emil till exempel. Hela veckan var verkligen jättefin. Babyshambles var bra, stod med Hannas vänner då (Malin, Erik, Eric, Hampus). Håkan Hellström var absolut finast. Och Johnossi var sjukt bra. Laakso också. Kalaset var roligast. På onsdagen upplevde jag nog min värsta dag någonsin. Aldrig mått så dåligt. Trodde jag skulle dö. Borde antagligen inte härjat runt så mycket som jag gjorde kvällen innan. Vaknade sju på morgonen med Marcus. Gick till lägenheten då. Men onsdagskvällen blev fin. Eller fin och fin. Jag hade kul så att säga. Hela festivalen var sjukt rolig iallafall. Den bästa jag varit på lätt. Inte haft så roligt förr. Jag var glad. På fredagskvällen pratade jag om mina fantasihästar jag hade som liten. Det blev ett ganska roligt diskussionsämne.

Veckan efter drog jag till Arvika. Åkte med Marcus och Alex. För att komma till Alex fick jag lov att gå i en timme. Den jobbigaste morgonpromenaden jag gått tror jag. Sov hela resan, det var skönt. Var hes och kunde ändå knappt prata. Vi kom fram och hade upp tälten. Campet vi bodde i hette Camp top notch. Campmänniskorna var snälla och vi hade kul. Gillade dock inte 3 st. Somnade tidigt de flesta kvällarna. Fredagen var roligast. Såg Depeche med Hampus och Eskil. Satt på deras axlar. Träffade sedan på Arvika-Marcus. Var kul. Träffade sedan på en tanig blondin som jag inte minns namnet på, men det var en fin kväll. Röyksopp var lätt bäst på hela festivalen. Sjukt kul. Innan det var jag inne i öltältet. var en kul grej. Fin festival. Detektivbyrån och Bob Hund var roliga att se. Jag, Hanna och Simon var iväg och badade på torsdagen också.

Veckan efter det åkte jag ner till Hultsfred med Edit och Ellen. Det var soligt när vi kom fram, men i kön in till campingen började det regna. Väldigt jobbigt. Vi fick upp tältet efter det slutat regna. Började kalasa och kvällen blev helt okej. Ellen fick dock lite snefylla så vi gick och la oss. Hultsfred är åtminstone den festival där jag gillat konserterna sukt mycket. Franz, Kings of leon, Regina, Killers, Klaxons, The Virgins, Shotgun Crackers. Alla var sjukt bra. Verkligen. Och Smk var kalas att dansa till. Och mysigt att kolla på Peter Bjorn and John. Kalaset var inte lika roligt här som på andra festivaler. Medelåldern var väldigt hög där vi höll till, men var okej ändå. Blev ett bra avslut iallafall.

Är nu hemma, och det är verkligen jätteskönt. Jag har 200 kr kvar på mitt konto. Det är meningen att det ska räcka till Emmaboda. Jag kommer få stora skulder av pengar till pappa och mamma. Känns jobbigt, men kommer förhoppningsvis vara värt det. Ser verkligen fram emot Emmaboda. Det kommer bli så roligt.

Var såklart mycket mer som hände under dessa tre veckor. Men en del saker känns för privata, jobbiga eller sjuka för att skrivas upp här. Det är sånt jag förhoppningsvis kommer komma ihåg ändå. Och en del saker har jag redan glömt av. Det här är nog lätt den bästa sommaren. Nästa sommar har jag säkert bara råd med en festival. Då får det bli Peace and love.

Kommentarer
Postat av: ida

kan den taniga blondinen ha hetat mia? :)

2009-07-25 @ 13:21:24
URL: http://idacecilia.devote.se
Postat av: emma

den taniga blondinen var en kille, det är jag helt säker på, så nej, ingen mia. :)

2009-07-27 @ 15:15:14
URL: http://musicmarch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0