now it's said and done

Drog på fest till en Jocke på tisdagskvällen. Var innan hos Edit och åt en semla. Edit, Ellen och jag gick från stan hem till mig, och då märkte vi att hela torget och halv kyrkogården var polisavspärrat. Vi blev lite skraja. Vi gick hem itll mig och vände, skulle ner till festen, En helikopter flyger ovanför oss, och vi blev skiträdda och började gå jättefort. Vi trodde att det fanns en chans att en mördare var lös. Efter någon timme fick jag veta att det var bombhot osv. Kul grej. Själva festen var helt okej. Jag tjänade ihop pengar, Edit och jag hade sönder ett badkar, vitmössan med flera dansade (jag har filmbevis), och en del annat. Dock kom det klagomål från grannarna så alla drog. Som den fegis jag är, vågade jag då inte gå hem ensam. Följde med till Slätta och sov hos Edit. På vägen till Slätta pratade jag en massa med Rikard och det var kul. Åkte på draksvanskanan och skvätte snö. jag hade en trevlig kväll. Den avslutades med att edit och jag var inne på bilddagboken och kommenterade bilder.

På onsdagen var det meningen att jag skulle ta bussen in till stan, men den åkte förbi precis när jag kom, så jag gick in till stan istället. Efter at tjag gått i cirka 5 minuter, åker min buss förbi mig, igen. Det var två bussar. Jag förstod ingenting. Det var en skön promenad iallafall. Mötte en kines som frågade mig om vägen till Ica. Kom hem och fräschade upp mig lite. Åkte till Borlänge och mötte Hanna och Malin. Vi fixade med pengar, och nu har jag en tågbiljett till Hässleholm, till Siesta. Jag är så jävla glad. efter det satt vi på ett cafe, sen åkte Hanna och jag till Falun. Mamma kom hem och vi gick och klippte mitt hår. Orkar inte skriva ner historier om hur mycket jag hatar frisörer, så jag skippar det. Men kan säga som så att min lugg är helt skev.

På kvällen mötte jag Sebbe och Simon O. Vi traskade runt på Ica och sen tog vi bussen till Ellen. Vi smög oss in i hennes hus. Det var coolt och jag gillade det. Ellen och jag gick och mötte Eskil och Rasmus. Vi började festa. Robin, Rikard och lite fler människor kom. Jag filmade när Eskil och Rasmus dansade. Jag hade kul, fast jag hade slem i halsen ibland. Det var inte det mysigaste. Plötsligt var alla packade som fan och vi skulle dra vidare till en annan fest, i Stenslund tror jag. Rasmus vinglade som fan och jag och Eskil fick bära upp honom. Jag märkte att jag inte hade min väska med mig, och jag visste heller inte vad den var. Jag visste heller inte var jag var någonstans. Det är i princip omöjligt att hitta i Slätta. Vi tar hand om rasmus. Hans mjukisbyxor låg ute i snön. Jag trodde att en osm jag kallade fitta hade tagit min väska. Simon O kommer springandes med min väska. Han hade varit hem till Ellen och hämtat den. Simon O och Sebastian hjälpte oss komma hem till Ellen, sen gick de sura hemåt. Eskil och jag bäddade ner rasmus. Han flummade och vimsade som fan. Men han och jag ska rida på hästar, och det var någonting med bajshästar. Det var konstigt. Edit och Eskil skulle förlora ifall vi skulle rida iallafall.

Hur som helst så fick jag inte tag på Edit eller Ellen. Vi tre som var hos Ellen åt smörgåsar och någon konstig kaka. Fast kakan smakade jag inte, men Rasmus åt mycket. Efter ett tag ringde Edit och jag gick och mötte henne. Vi satt och pratade en massa. Fick tillslut tag på Ellen och mötte upp henne och sen var alla hemma. Vi satt och pratade och fnissade en hel del. När klockan var kanske fem någonting cyklade Eskil och Rasmus hem. Edit och jag hade tänkt att vara vakna i ett dygn, men det orkade vi inte. Jag väcktes halv sju, men gick inte upp. Av någon anledning vaknade jag i panik klockan åtta och då väckte jag de andra och tur var det. Vi hann städa ihop litegrann och sen tog vi bussen in till stan. Det var en trevlig vistelse.

Jag gick hem och sen åkte mamma, Hanna och jag till Ludvika. var med mormor och åt på restaurang. Var dock inte alls sugen på mat, men åt lite ändå. Åkte till Rolf. Såg två av mina kusiner, Niklas och Magnus. Stora grabbar har de minsann blivit. Hanna och jag rotade runt bland kläder och vi tog hem en del. Får se ifall det är något som är värt att spara. favoriterna är nog ändå den gula jackan och självklart overallen. Åkte tillbaka in till stan sen och åt mat hos mormor. Mamma skjutsade mig till Lorensberga där pappa och Daniel var. Såg när Daniel spelade handbollsmatch. Åkte hem och har gosat med Magnus lite nu. Han var jättesöt, för han har opererat tänderna och en massa. Lillen.

Ska tillbaka till Falun imorgon vid tolv. Skulle egentligen varit ensam hemma nu i helgen, men mamma och Anders bestämde sig för att inte åka iväg. Dåligt. Jag hatar det. Nu känns det snart som att jag skrivit av mig ordentligt. Det är skönt. Jag ska nog skriva lite dagbok på riktigt också. Jag tänker för mycket. Har iallafall haft roliga kvällar måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: edit

gillar vårt sportlov faktiskt, dock har det gått lite snabbt.

2009-02-27 @ 16:38:11
URL: http://sweatandmoan.blogg.se/
Postat av: Pauline



Hahah gillar dina fyllehistorier.

Bra att du bloggar mycket, sluta aldrig med det.

<3

2009-03-01 @ 11:55:45
URL: http://blackplant.blogg.se/
Postat av: Ellinor

det låter roligt :D det va synd att jag inte va med på era fester.. men jga vill höra ALLT om det på måndag :D hihi

2009-03-01 @ 18:24:52
URL: http://eelllliinnoorr.blogg.se/
Postat av: ylva

Mötte en kines som frågade mig om vägen till Ica



<3 vill höra mer om det, är lite ínne på kineser

2009-03-01 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0