emmabodafestivalen

Åkte till Göteborg. Glömde festivalbiljetten hemma. Jobbigt. Men, trots några jobbiga byten gick resan annars mycket bra. Satt och lyssnade på en man och en dam som pratade halva resan. De märkte att jag tjuvlyssnade, för jag var inte direkt diskret så mycket som jag satt och glodde.

På onsdagsmorgonen, vid kvart över fyra gick jag upp. Åt frukost och när klockan slagit fem så var Hanna och jag påväg in till centralen. Vi hittade vårat tåg och åkte sedan mot  Emmaboda. Höll på att missa ett tåg, men det stannade som tur var. Vid halv elva var vi framme i Emmaboda. Vi roffade åt oss en kundvagn från Ica och gick sedan mot festivalen. Jag printade ut min biljett för en 50lapp och sedan var vi inne på området. Vi satte upp våra tält i området Skogen. En bra plats var det faktiskt. Greta kom och hon tog med sig Bea och Adam. Pauline och Ylva kom också, och jag hjälpte dem med deras tält.

Pauline och Ylva började koka nudlar. Allt gick fint enda tills det var dags att stänga av gasolköket, för det gick inte. Sa till några vakter som trodde att vi itne försökt stänga av det alls. De märkte att det inte gick och började spola vatten på det. Sedan skruvade de på delar och härjade runt på vägen. Och tjohej, explosion, vakterna hoppar bakåt (och känner sedan efter ifall ögonbrynen är kvar), eldflammor. Folk står och filmar. En väldigt bra början på festivalen lär jag säga. En kul grej var ju att man hörde folk prata om denna explosion under hela festivalen.

  

Under alla kvällar (förutom lördag) var jag nykter. Pencillinet var inte det roligaste så att säga. Men, jag hade trots allt kul ändå. Träffade Moa och Maja, fina tjejerna. Såg Parken, Joel Alme, Florence Valentin, Bob Hund, 2manydjs, Boys Noize (tror jag), Does it offend you, yeah (tror jag), Markus Krunegård, lite av Late of the pier, The Wombats och Familjen. Såg även en bit av Svenska akademien, men inte alls mycket.

Hade skoj alla kvällar, men var såklart kul att kunna smaska på lite gratis dricka under lördagen. Får väl tacka Hanna och Simon, plus de andra i campet som glatt bjöd mig. Skitsnällt var det.

Sammanfattningsvis kan jag ju säga att Emmaboda är en jättebra festival. Vill verkligen dit nästa år med, men då utan att gå på pencillin. Fest hela tiden skulle sitta så fint. Älskar att campingen och festivalområdet är samma område. Detta var så sommarens sista festival för mig. Kommer längta tillbaka till alla festivaler, så bra som de har varit.

Kommentarer
Postat av: ylva

det var verkligen toppen! haha. gillar att jag har n¨got i munnen på båda bilderna. puss!

2009-08-03 @ 19:39:59
URL: http://blackboylane.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

ny video i bloggen där jag sjunger (: kika gärna in och säg vad du tycker! ♥

2009-08-03 @ 19:49:15
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Shia Fan

Hej, är du ett Shia LaBeouf fan?



Kika då in den här bloggen!

http://shiaalabeouf.blogg.se

2009-08-03 @ 20:11:05
URL: http://shiaalabeouf.blogg.se/
Postat av: emma

haha gillar det också ylv, är ju så det ska va!

2009-08-03 @ 20:28:15
URL: http://musicmarch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0