coldplay, stockholm

Åkte som sagt till Stockholm i fredags. Vi stannade först till i Valbo och gick på Ikea och köpcentrumet där. Hittade ingenting jag ville ha. I Stockholm stannade vi till i Kista centrum och åt mat. Mamma köpte även en stickad tröja till mig plus lite skolgrejer. Sen åkte vi till Danderyd, till Anders föräldrar, och sov.

På lördagen var vi iväg till mina låtsaskusiner. Var ett kort besök, men trevligt. Väldigt längesen sen sist jag såg dem. Vid fyratiden skjutsade mamma mig till Stadion. Hittade Maija, Tuva och Siri och hoppade in där de stod. De hade köat betydligt längre än mig. Var insläpp vid halv sex. Ställde oss vid sidan om en av ramperna. Helt okej plats. Vid halv åtta började White Lies spela. Tror klockan var vid nio när Coldplay kom ut på scenen.

    
    
Konserten var verkligen jättebra. Helt sjukt bra. Gillade de gula konfettifyllda ballongbollarna som arbetare hade ut i publiken under Yellow. I Lovers in Japan kom det ut konfettifjärilar. Hur fint som helst. Jag lyckades komma längst fram, vid staketet också. Det var väldigt lyckat. Green eyes var väldigt fin. Det mesta var fint. Eller nej. Allt var nog fint, på något vis. Vill verkligen se dem igen. Allt avslutades med fyrverkerier. Perfekt konsert. En av de bästa kanske. fast så brukar det nästan alltid kännas, men nu känns det sant. Så jävla värt att se Coldplay. Verkligen.

Åkte hem idag. Mamma och jag stannade i Uppsala och spenderade några timmar där. Fikade på ett café sen åkte vi hem. Kom hem runt femtiden. Har degat framför datorn sen dess. Ska nog ta en promenad alldeles strax. Sen blir det läggdags. Skola imorgon. Börjar nio och det är minsann drygt.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Fint! Är glad för din skull.

2009-08-25 @ 11:35:23
URL: http://blackplant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0