saturday nights

nyårsafton 2007-2008Johanna fyller 16 år idag och igår kom jag och Edit på att vi känt varandra på riktigt i ungefär ett år. Det betyder att vi har en "bemärkelsedag". Vettefan vad jag ska kalla det, men idag är det iallafall vår 1års-dag. Ska inte fira på något vis, förutom att vi ska till Hofors, men dit skulle vi ändå åkt.

I Hofors ska vi föressten se våra klasskamrater spela. De har ett band, Babylon Riot. Har lyssnat på deras låtar 1 gång. Gillar inte musiken, knappast min stil. Men de är mina klasskamrater och de är några få av dem som jag gillar i min klass, så det kan bli kul. Om det blir roligt stannar vi och sover över, annars åker vi hem med Andreas.

Från och med den dag jag får mitt studiebidrag, ska jag börja spara ihop några hundringar varje månad. Anledningen till det är att sparpengarna ska gå till festivaler och liknande nästa sommar. Nöjen helt enkelt. Finns en stor risk att jag inte kommer lyckas med det, men då är det så. Samtidigt som jag ska spara pengar till det ska jag lägga resten av pengarna på sådant som jag behöver. Ska försöka gå på mindre konserter, för det kostar så jävla mycket. Om jag ska se något band ska det vara ett internationellt. Jag behöver kläder så mina pengar får gå åt till det. Resor ska jag också kosta mig på. Bra plan.

Kommentarer
Postat av: ylva

bra plan! inte långt kvar <3

2008-09-20 @ 17:21:24
URL: http://nakenylva.blogg.se/
Postat av: Pawo

jag har också en liknande plan faktiskt, det är smart! får se hur länge det håller dock, mina pengar har en tendens att försvinna. vi får festivala tillsammans till sommaren :)

2008-09-20 @ 20:34:24
URL: http://blackplant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0