solvarbo

I torsdags tog vi bussen till Solvarbo. Vi övernattade i Solvarbo bystuga.


Vi fick gå i en ravin i olika grupper. Samtidigt som vi gjorde det gick vi en tipspromenad. Vägen var väldigt halkig så jag kröp upp för backar och åkte sittandes ner för nerförsbackarna.
När vi gått klart kom vi fram till elden och där grillade vi korv. Tycker inte om korv så mycket.


Vi tävlade i en femkamp. Mitt lag bestående av mig, Elin, Andreas, Linnea och Emma var bäst på att få pennan i flaskan. Annars var vi ganska dåliga, men jag hade kul. Vi kom sist och fick tröstpris på eftermiddagen.
Günzel hällde apelsinfestis på mig och Edit och linus snömulade oss. Fick typ feber.

Lekte lekar som under hökens vingar kom, fast man fick inte springa eller gå. man var tvungen att krypa, rulla eller åla sig fram. Lekte också pepparkakskull.
Gick ut en stund och pratade med Johanna, Elin och Lina. Satt inne och pratade med flera människor. var nog det bästa med resan. Att bara sitta lugnt och prata med människor.
Såg på film. Höll på att somna.

Låg på golvet och pratade med dessa två flickor. Var mysigt. Somnade sedan och gick upp och la mig. Folk härjade fortfarande runt med pennor och tänkte måla på de sovande, men alla klarade sig.

En sak som hände under kvällen var att vi satt i soffrummet coh pratade och gjorde inte mycket. Plötsligt kommer Günzel in skrikandes. De flesta skriker. Jag blir jätterädd, får en sån chock att jag börjar gråta. Var skönt att gråta. var en tag sedan innan dess så nu kom allt ut typ. Kändes bra, men hatar att jag är så jävla lättskrämd.
Var en helt okej resa trots allt. Mycket trevliga pratstunder. Kul att ha i tofsar i Andreas och Günzels hår. SKulle nog kunna åka iväg på resa med alla igen.

Kommentarer
Postat av: edit

det var en väldigt mysig resa. du och ellinor var bäst.



gynne är nog sötast när han sover.



2008-11-08 @ 18:54:33
URL: http://sweatandmoan.blogg.se/
Postat av: Pawo

låter värsta kul ju. och jag är också lättskrämd </3

2008-11-09 @ 12:59:36
URL: http://blackplant.blogg.se/
Postat av: Pawo

och jättemysiga bilder!

2008-11-09 @ 12:59:48
URL: http://blackplant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0