stan har feber i kväll

Idag fick jag sova ut. Gick upp halv elva. Gjorde  mig iordning. Hann logga in på datorn i en halv timme. Sedan gick jag till skolan. Hade manusträning. Det var inte roligt. Inte tråkigt heller. Men mer tråkigt än roligt. Känns bara drygt att behöva vara i skolan på en lördag. Och helgerna framöver ska jag också vara i skolan. Det betyder alltså att jag inte har en endaste ledig dag fram över. Eller, mina lediga dagar kommer då cabarén är avklarad.

Jag var in på Åhléns en sväng. Köpte Håkans skiva. Den var dyr, 179 kronor. Jag är ruinerad nu. Och mina byxor som jag köpte för några veckor sedan, som kostade runt 400 kronor, är spårlöst försvunna. Antagligen har jag glömt dem på hotellet i Örebro. Känns inte så vidare bra. Måste köpa nya byxor då. Mamma har inte råd att köpa nya hon heller. Jag kommer bli pank.

Igår såg jag på film. Edit, Jakob, Sean och Ulrika. Vi tittade på Saw 4 och The Messengers, eller vad den nu hette. De var inte så bra. För de var inte alls så läskiga som vi hade hoppats på. Men jag hade kul. Jag hade bakat många kolakakor också. Alla blev uppätna. Lite galet egentligen, men inte när det gäller oss. Fast, om två dagar, då ska jag sluta äta godis-grejer. Då är det annat som gäller.

Dagens låt: Gråsparven när hon sjunger - Håkan Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0