örebro

I fredags, igår, åkte jag och familjen ner till Örebro. Vi stannade först till vid Marieberg och Ikea. Jag hittade kläder jag ville ha på Mariebergs köpcentrum, men jag har inga pengar. Inget blev köpt. Pengarna jag har ska sparas tills i sommar. Annars har jag inte råd att göra någonting då.

Men, vi kom fram till Örebro. Vi hittade vårat hotell och checkade in där. Sedan drack vi choklad och åt lite kakor.
Klockan var sedan mycket. Jag, Hanna och mamma gick ut och letade på Conventum arenan, där kent skulle spela. Vi hittade den och det var lång kö, men det gick fort. Vi kom in och vi lämnade våra grejer.

Familjen spelade och det var inte jätteroligt. Det snurrar i min skalle.

Därefter började kent spela. Då blev det bra. Först stod vi långt bak, men efter en stund blev det glipor och vi trängde oss fram. Mamma var skitbra på att knö. Vips var vi långt fram. Vi stod i mitten med. Lite åt Martins håll, men i mitten. Det var drygt 2 eller 3 framför oss och konserten blev grym. image13

De spelade ungefär samma låtar som i Karlstad. Fast i Örebro struntade de i Kungen är död och Revolt III. De spelade istället Stoppa mig Juni (Lilla Ego) och VinterNoll2.
Jag läntar nog tills Peace & Love och Arvika. Då ska jag se dem igen.
Men, jag trodde knappast att mamma var så galen på konserter. Eller inte galen, men jag trodde att hon skulle stå längst bak och klappa händerna lite då och då. Men hon var igång. Mycket bra.

Efter konserten såg jag Magda. Och vi hann prata en snabbis. Och sedan kom Iara. Vi hann med ses i några intensiva minuter. Det behövdes. Jag blev glad. Och den 19 april, då ses vi igen hoppas jag. Om inte blir det den 14 juni.
Det kommer bli toppen alltihop. Hela sommaren. Great!
Det värsta med sommaren kommer vara att jag inte kommer ha några pengar. Men jag får försöka klara mig. Jag tror inte att jag kommer orka sommarjobba. Och när skulle jag sommarjobba då?

Min familj och jag var idag och badade i Gustavsvik i cirka 2 ½ timme. Det var roligt. Jag och Hanna körde egna motionsövningar. Vågorna var roliga. Någon vattenfors var rolig, läskig och ond. Jag slog i benen och fick vatten i näsan. Det var obehagligt.

Kommentarer
Postat av: iara

det var väldigt, väldigt välbehövligt att se dig emmats. jag saknar dig så förfärligt mycket vet du.

2008-03-23 @ 14:26:26
URL: http://geldof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0