no you didn't want that, bad

Tråkig dag. Mitt fel kanske. Jag vet inte. Det blir var man gör det till. Alla är tråkiga. Jag lär ju bli glad på riktigt. Svårt, det går inte. Men hej och hopp, nu ska jag vara glad. Inte klaga.

Skrev uppsats på engelskan. Gick dåligt, den blev dålig. Ska skriva klart den imorn. Imorgon har jag prov i elektronik med. Har tränat nu, men kan inte allt än. Ska kanske göra en mattediagnos med. Men om jag slipper så skippar jag kanske den och gör den på måndag istället. Orkar inte nu. Det är för mycket pågång. Eller kanske, för lite pågång.

image10

På torsdag bär det av till Göteborg för mig. Efter skolan. Jag missar idrotten, men vad gör det? Jag kommer ändå behålla mitt VG, men jag kommer ju inte få MVG, så det är skit samma.
Men på torsdag kväll, då träffar jag Ylver! Ylva alltså. Sist var det i september när jag såg Håkan i Göteborg. Det var länge sedan.

Jag kommer träffa andra människor med, Iaran och Emmyn. Yes, jag gillar det. Sedan hoppas jag att jag hinner träffa andra med. Men får se. Det kommer bli en trevlig helg i vilket fall som helst.
På fredagen blir det ju Mando Diao. Länge sedan jag såg dem. Sist var det i Stockholm, skivsignering på Bengans. Den helgen, det var senast jag såg Lisa också. Det var i oktober. Herre gud. Men sak samma. Det har inte gjort någon skillnad.

Nu då, till Mando. Jag lyssnar inte på dem lika mycket som förr. Men de är nog värda att se. Jag kommer nog gilla dem mer efter konserten. Den bästa konserten, Peace & Love 2007. Underbart. Med Ylva då med. Kommer säkert uppleva bättre, och har kanske gjort med andra band. Men den där timmen på Peace & Love var något speciellt. Allt dåligt proppades in i mitt huvud under konserten, och kom ut. Det var som en slags frihet. Det var en bra kväll.
Helgen i Göteborg kommer bli bra. Jag längtar tills jag är framme. Jag älskar Göteborg. Det är något visst med den staden. Jag bara gillar den.

Nu till nuet. Jag ska inte klaga på att folk är tråkiga. De är tråkiga, alla är det. Men från och med nu, på riktigt, ska jag tycka att alla är roliga. Jag ska åtminstone inte klaga eller prata om det. Jag ska försöka låtsas att jag tycker de är roliga. Då blir nog dagarna roligare, förhoppningsvis.

Dagens låt: If I leave you - Mando Diao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0