karlstad

Jag tar allt från början, min trevliga Karlstads-resa.

Torsdag: Jag gick jag upp tidigt. Jag tog bussen som gick 07:40 ner till Karlstad. 11:45 kom jag fram, Maija och Emmy mötte mig. Vi delade baksätet i bilen med Emmys pappas gitarr. det var trångt, men det gick bra.
Vi åkte till deras by som var söt. Gick till Tuva och Maijas hus, där Siri och Tuva var. Pratade om allt möjligt och hade det allmänt trevligt.
Vi grejade med boende och vi gick en promenad till konsum där vi köpte godis och pizzapålägg. På eftermiddagen åkte vi in till stan och var på en manager-föreläsning. Det var intressant, men jag var väldigt trött. Senare på kvällen lagade vi pizza och åt upp den. Vi var i allhuset och såg på en läskig film som vi inte såg klart, för den var dålig.
Klockan blev mycket, vi var trötta. Vi gick och sov, det blev bäst så.

Fredag: Gick upp lite halvsent. Vi gick till Maijas och Tuvas hus och åt frukost. Hallonmarmeladen var god, mums säger jag då. Det var repning med Vidar. Jag lyssnade och jag gillade det. På kvällen var vi på bio och vi såg filmen Juno. Den var bra. kortfattat handlade den om en tonåring som blev gravid med sin bästa kompis.
Vi la oss lite efter tolv, eftersom vi skulle upp tidigt dagen därpå.

Lördag: Min mobil ringde 08:15, då var det dags att gå upp. Siri, Maija och jag åt frukost och gjorde snabbt iordning oss. Lite efter 09:00 åkte vi och Emmy in till Karlstad, Löfbergs Lila Arena. Vi satte oss där utanför en dörr. campingstolar, sovsäckar, filt, godis och musik. Min högtalare var sjukt dålig. Den gjorde om allt till disco-musik. Jag ville helst krossa sönder den. Men, vi satt i vilket fall som helst där och hade roligt. Tuva och Carolin kom med pizza och lite annat folk var med oss. Det var en supertrevlig dag, lätt. Jag fick smaka kräks-godis, mycket gott.
Vid halv sju var det insläpp till kent. Det var flera olika dörrar. Just vår dörr öppnade de inte förrän någon minut senare. Hade panik. När jag väl kom in var jag stressad till tusen och jag kutade in i salen. Jag hittade Maija och Siri, fick plats längst fram vid staketet. Mellan Joakim och Martin. Vi alla fick plats vid staketet vilket kändes bra. visserligen var det några flickor bakom oss som planerade att mosa sönder oss för att få vår plats, men de lyckades inte.
Förband var Familjen. Jag kunde inte sluta skratta. Dansen var helt otrolig. Låtarna sög.
Kent började. Det var mycket bra. Jockes dans och hand moves. Och Martins ryckningar. Jag gillade det. Det var bra låtval med. Hade ingen favorit. Men en jättebra konsert var det.
Efteråt åkte vi hem. Allhuset fick vi inte ha längre pågrund av någon grinig unge. Men vi åt och låg och sov hos Tuva och Maija. En så kallad underbar dag var det.

Söndag: Vi steg upp. Jag packade ihop mina grejer så bäst som jag kunde. Vi gjorde inte så mycket. Pratade om ditten och datten. Vi skulle se på Mio min Mio, men vi orkade inte eftersom den är dubbad och är cp. Vi såg på ett avsnitt av Grey's Anatomy, det var sådär. Inte speciellt bra. Om jag hade varit insatt i serien hade jag säkert gillat avsnittet. Lite innan fem fick jag skjuts ner till stationen. Och jag åkte buss hem. Bussen var knökfull.

   

Resan har varit otroligt bra. Verkligen mys.

Kommentarer
Postat av: Emmy med coola gubbar i sitt kök

GLÖM INTE FETTKNÖLEN! ;D

2008-03-04 @ 22:15:25
Postat av: Emma

Haha, just ja! :D

2008-03-05 @ 07:30:20
URL: http://musicmarch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0