det var en kyckling som hette Gullefjun

Jag försov mig i morse med 50 minuter, men jag hann ändå. Jag struntade i duschen. I skolan fick jag tillbaka mitt spanskaprov som jag fick Mvg på. Lagade mat tillsammans med Carl. Blev en helt okej maträtt. Kycling, wokgrönsaker och ris. På So:n diskutterade jag flitigt om dödsstraff.

Sedan var det dags för lite Påskgrejer. Målade ett ägg, rött med vita prickar. Sedan gick jag Tipspromenad med Ulrika och Jakob. Därefter rullade jag mitt ägg ner för en ramp. Det kom inte så långt.
Och tillsist var det ägg-kastning. Jag och Ulrika hade ett okot ägg som vi fick kasta mellan varandra och sedan öka avståndet. Det gick bra,  men tillslut gick ägget sönder . Det splashades på Ulrika och det blev klet på hennes byxor.

Vi fick påsklov och jag och Ulrika gick ner på stan en snabbis. Köpte en bikiniöverdel, eftersom det ska badas på lördag. Vi gick hem till mig, pratade, hade det trevligt, åt mellanmål och bakade en kladdkaka.
Nu sitter jag här och skriver. Och jag gillar det. Det är roligt.

Dagens låt: Gullefjun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0