peace and love

I måndags gjorde jag inte mycket. Alex var här. Vi såg på tv, Scrubs var bäst.


På tisdagen drog Alex hem. Jag gjorde mig iordning. Mötte Ylva. Vi trallade hem till mig och åkte sedan till Borlänge och hämtade ut våra festivalband, som inte alls var så snygga som vi velat. Sedan drog vi hem.


På onsdagen härjade Ylva och jag runt i roliga kläder. Vi tog cykeln ner till tågstationen. Det var kul. Iara kom, och hon fick nästan en chock. Samma med Julia. De var glada. Vi gick hem och sedan åkte vi till Borlänge och hämtade ut band till Iara och Julia. Vi åkte hem. Hade kul på kvällen. Vi åt kladdkaka och hoppade studsmatta.


På torsdagen gick vi upp i lagom tid. Vi åkte till Borlänge, Peace and Love. Vi träffade Karlstadsbrudarna, vilket var kul. Träffade Lisa från Motala. Träffade annat folk. Såg Mats. Vi såg Markus Krunegård och dansade. Vi blev fotograferade med The Hives, Pelle är snygg. Mitt "Hej Pelle" blev inte så coolt som det skulle kunnat bliva. Jag och Siri dansade till The Hives lite senare. Ylva och jag tog kort med Sahara Hotnights. Va skuttade runt på Timo Räisänen. Dock blev grejer stulna och det var inet alls något positivt med det. Mando Diao senare. Ylva blev horan. Tysken blev armbågad, slagen och luvad i håret. Mums. Senare såg vi en snutt av Sahara Hotnights, The Wombats och de som inte var The Wombats. The Pigeon Detectives tror jag det var. Mycket kul kväll och dag var det iallafall.


På fredagen sov vi länge. Kom fram till Borlänge och såg på Kristian. Han var kul. Stage-dive'ade. Gillade det. Var med Carli Banani. SÅg Jill JOhnson, The Hellacopters, Thåström, Sex Pistols och Billie The Vision & the Dancers. Träffade Erik. Tappade bort Calle. Var lugn men kalas. Såg kent på kvällen. De var grymt bra. Konstig ny låt. Fint med Utan dina andetag.


På lördagen sov vi nästan lika länge. Men jag vet inte. Vi åkte i vilket fall som helst till Borlänge. Mötte upp med Karlstad. Sprang till Rockfoto hela tiden. Såg Sugarplum Fairy. Kul. På Johnossi var det grymt. Vilket drag. Lite drygt, men Johnossi är jävligt bra live. Håkan Hellström fick avsluta hela alltihopa. Det var fint. Det var människor runt om mig som var trevliga. Vissa som jag kände, andra som jag aldrig sett förr. Men Håkan var fin. Jag fick en ros. Fast det var kanske inte Håkan som kastade ut den. Jag såg inte. Men jag har en ros.


Festivalen tog slut. Jag träffade många trevliga människor. Lagade en sko. Men jag hade kul. Det hade de flesta hoppas jag. Igår åkte mina vänner hem. Ylva först, sedan Iara och Julia. Jag cyklade med Edit till Sean där även Felix höll hus. Vi såg på Scary Movie 1 och på Borat. Det var kul. Jättekul faktiskt. Fick en glass som var god också. Cyklade hem och somnade vid 03:00 någon gång.


Idag sov jag till 14:30, då gick jag upp, fast lite senare. Har packat lite till Arvika. Imorn åker jag iväg. Det var kalas, partaj och allt vad som erbjuds. Kommer hem på söndag mellan ett och två. På tisdagen efter Arvika åker jag till Tunisien. Är borta en vecka. Sedan, då är jag ledig och kan ha ett slappt sommarlov. Men jag gillar att resa. Det gör jag. Skönt att komma bort från mycket ibland. Nu drar jag snart till Ludvika. Åker därifrån imorgon. Har lite smått panik. Vet inte vad jag ska ha med mig till Arvika. Men det löser sig. Har en halv timma på mig.


Kommentarer
Postat av: iara

vadå? våran hives bild blev jäääääätte cool ju. not. det var bäst iallafall

2008-07-02 @ 11:45:27
URL: http://geldof.blogg.se/
Postat av: ylva

allt var bäst! saknar dig bruden och du behöver blogga både här och på det andra stället yaknow :*

2008-07-02 @ 18:38:00
URL: http://nakenylva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0