kossa

Igår kväll när jag blev att må en aning bättre, började jag att läsa mina gamla dagböcker. Det var jätteroligt. Vilka tankar och idéer jag hade som liten. Nästan helt galet. Jag skrev på ett konstigt sätt och var verkligen jättedryg. Men då jag hade skrivit om känslor så kunde jag faktiskt känna av hur jag kände när jag skrev det. Jag minns det mesta jag skrivit. De händelser jag skrivit om. Vissa grejer är dock helt förträngda. Då känns det bara knäppt. Men efter att jag läst mina dagböcker försökte jag sova. Det gick inte bra alls. klockan blev 3 på morgonen och jag låg bara där och försökte se till att jag inte skulle kräkas. Jag lyckades, för jag kräktes inte. Men fan vad det var svårt att somna.
På något vis måste jag iallafall ha somnat, för jag vaknade runt 8. Hade jätteont i magen, kändes som kräks plaskade runt där och bara väntade på att få komma upp, men jag kräktes inte. Gillar inte att kräkas. Jag hade jätteont i min vänstra arm. Kunde knappt röra på den eller göra någonting. Vattnet var slut, så jag fick gå upp ur sängen och fylla på. Det gjorde ont att gå. Jag drack vatten och somnade om tillslut. Hörde mamma härja på övervåningen, sedan stack hon och Anders. Ganska skönt, men jag fick ju ingen medicin. Mamma trodde säkert jag var frisk, men det är jag inte. Jag är sjuk och lättirriterad. Har varit uppe lite då och då idag. Druckit apelsinjuice. Jag har mått illa hela jävla dagen. Jag är sugen på sura godisar. vi har ingenting jag vill ha hemma. Mamma blir jag irriterad på så fort jag ser eller hör henne. varför vet jag inte, men jag bara blir det.

Min syster, Hanna, hon fyller 18 år imorgon. Vi ska upp tidigt och gratulera henne. Sedan ska vi åka till Saxdalen, hem till pappa. Grejen är att jag är sjuk och jag orkar inte. Jag hatar att mamma och pappa ska bestämma saker utan att jag vet om det, utan jag får veta det en dag innan. Att jag ska åka hit och dit. Jävligt drygt. På söndag ska vi åka med pappa till Jönköping. Hälsa på släkten. Det ska bli trevligt. Men först måste jag ju bli frisk. Fan heller att jag vill dit om jag är sjuk. Jag orkar inte kräkas mer. Jag orkar inte vara någon annanstans än på mitt rum här. Plus att innan imorgonbitti måste mamma tvätta mina kläder från Tunisien. Ofta hon kommer hinna, men jag kan inte direkt springa runt halvnaken i Jönköping. Nej tack. Verkligen nej tack. Just nu mår jag illa. Jag hatar det här. Jag är den enda som bryr sig om mig. Eller jag bryr mig om mig. Jag vet inte hur man skriver det, huvudsaken är att jag själv förstår. Någon dag ska jag skriva om Tunisienresan. Det lär väl bli efter Jönköpingresan eller senare ikväll, beroende på vad jag vill. Jag tänkte se lite på tv ikväll, men vill gärna ha sura godisar. Det är inte för att jag vill ha godis utan för att det är det enda jag är sugen på. jag har tvingat i mig lite tacos, men det var äckligt. Jag hatar när jag hatar all mat. Nu har jag till och med tappat bort mig. Jag vet inte vad jag skriver om längre. Jag ska nog kolla runt lite på kända bloggar för det är sjukt kul. Sedan se på tv. Sedan vet jag inte. Kan inte sova, för jag mår illa. Jag hatar att säga, skriva eller höra "mår illa". Jag blir endast att tänka på Magnus Uggla och gorillor. Därefter dyker namnet Pernilla upp i mitt huvud. Allt tack vare låten som jag inte kan namnet på. Det jag vet är att jag inte gillar låten, och det räcker. 
 


Kommentarer
Postat av: magdalena.

krya på dig, hörru.

2008-07-18 @ 15:03:36
URL: http://thesetiresomepaperdreams.blogg.se/
Postat av: iara

jag bryr mig om dig. och hatar att du mår illa. så du får krya på dig, okej?

2008-07-23 @ 20:50:25
URL: http://geldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0