tunisien

havet strand

Stranden hade fin sand. Låg kamelbajs lite här och var, det var inte fräscht. Havet var varmt och kul att bada i tills människor började förfölja en.

solglasögon

Fanns några få butiker runt vårat hotell. Intressanta solglasögon som lätt var värda att prova. Vad tycks? Själv gillar jag dem. De är annorlunda och speciella på sitt egna lilla vis. Dock passar de inte mig så värst bra, men fina är de ändå.



I Tunisien gjorde vi inte mycket egentligen. Badade i poolen vi hade vid hotellet, solade och gick runt lite. Vi gick en promenad en dag som var så ovärd. Blev bara svettig och vi gick i onödan, för vi kom inte dit vi var påväg. Vi badade i havet 2 gånger. Mycket skönt var det. Vi kollade i små butiker. Jag fick en kameltröja.

Vårat hotell var lite smågalet. Eller inte galet, men drygt. Det var några slags hotell-turist-ledare där. De var utländska. De kunde bara prata franska eller deras egna språk. De kom fram och störde mig när jag solade. En petade på min mage (en sån jävla förnedring!). En annan (koko-pojken) kom fram och höll för mina ögon och jag försökte ta bort händerna men han höll kvar dem. Galet, men de alla var glada.

Koko-pojken (kallas så för att han varje gång han såg oss halvskrek "hello hello, koko? koko? Slovenia? hello, koko, SLOVENIA?!"). Jo, alla såna där ledare trodde att vi var från Slovenien. Gång efter gång (okej, 2 gånger. De gångerna efter gick vi med på att vi var därifrån för att slippa prata) frågade de varifrån vi var. Eller så sa de bara till oss från "Slovenia". Det roligaste var att de verkligen pratade så som vi pratar när ska ska härma folk som försöker prata svenska men inte kan. Fast nu på engelska. Riktigt roligt faktiskt.

Vi åkte dit en tisdag. På lördagen fick jag feber. Sov hela måndagen. Var uppe och åt mat. Åkte hem 03:00 från hotellet, till flygplatsen. Sedan gick flygplanet mellan 5 och 6. Resan gick bra först, men sedan började jag kräkas. Skit drygt. Grejen var att jag inte hade något att kräkas upp, så jag bara hucklade. Inte kul alls. Sedan åkte vi bil hem. Det var ännu värre, men det är inget att tänka på. Och ja, jag är fortfarande sjuk. Blev sjuk 12e juli. Nu är det den 30e. Har varit sjuk i 2 ½ vecka alltså. Men inlägget har inget att göra med min sjukdom. Jag vill bara bli frisk och komma ihåg Tunisienresan som något bra. För jag hade kul enda tills sjukdomen kom.

På tal om Tunisien, så hade hotellet flera aktiviteter. De hade vattengymnastik, vattenpolo, fotboll och sedan någon dans och sång. Där tjejerna tjöt och killarna röt. Hörde inte var de skrek men det lät inte bra och det var jättedrygt när man låg där ute för att få lite lugn och ro. Men jag erkänner att det var väldigt underhållande att se på, för det var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0