arvikafestivalen

I tisdags åkte jag till Arvika med Hanna och Sanne. Vi kom fram på kvällen, slog upp våra två tält med lite hjälp. Sedan satt vi och pratade, drack lite, gick runt. Tog några timmar. Sedan minns jag inte mer. Fått höra att jag rullat runt i gräset. En pojke ingen av oss kände bar upp mig och la mig i mitt tält. Det var meningen att jag skulle somna där, så de andra gick iväg och skulle kolla till mig. De kom tillbaka efter lite mer än en halvtimme. Då hade jag rymt ut ur tältet. Varför vet jag inte. Men sådant händer. Jag minns lite, att jag sprang runt. Sa grejer som var konstiga. Pratade med några. Sedan vaknade jag upp på sjukhusstugan. Det var iallafall lugnt där.

På morgonen på onsdagen mådde jag inte bra. Hade feber och huvudvärk. Jag kräktes. Det mesta var galla. Inte alls kul. Men jag hade tid att vila, så fram mot kvällen mådde jag bättre. Träffade lite folk under kvällen, men gick och la mig ganska tidigt trots allt.

På torsdags morgonen ville jag helst sova, men jag gick upp relativt tidigt ändå. Vi gick iväg och duschade. Duscharna var iskalla. Har inte varit med om någon värre dusch. Jag kände hur mitt huvud började ila och hur jag nästan skulle svimma. Det var så obehagligt, men jag blev en gnutta renare iallafall. Jag struntade i att se Timo och Markus. Jag var alldeles för trött. Självklart såg jag Håkan. Stod och dansade och hade det kalas. Såg även Kate Nash och The Kooks. The Kooks var jättebra verkligen. Något jag kommer att komma ihåg. Såg Tuva och Siri då med. Träffade även alla 4 Karlstadsbor och köpte deras Demo. Vi träffades dock inget mer under hela festivalen. Men, jag träffade Malin. Vi gick runt lite. Fick gratis cider av randomfolk, vissa vi inte kände, andra någon av oss kände. Det var kul. Mycket kul, japp. Malin åkte hem. Senare var jag vid ett camp som inte var ett camp. Där folk var. Eller; jag, Hanna, Sanne, Daniel, Hampus som sov, Nima, flera som sov och sedan kom det folk fram och tillbaka som jag inte kommer ihåg namnen på. Eller, jag kommer ihåg namn om jag ser dem. Det gör jag lätt. Gitarr-pojken kom och sjöng och spelade Håkan med oss. Det var fint. Vi kalasade hela natten. Mycket kul. Håkan, Franz och allt som erbjöds var det som gällde. Gick och la oss runt fem-sex-tiden på morgonen tror jag. Klarade hela kvällen bara på att få gratis dricka. Gillar sådant.

På fredag morgon mådde jag bra. Det gjorde jag. Sov inte alls länge, men var inte jättetrött utan här var det glatt humör. Eller inte hela tiden. Vi gick till stan och jag hade ont i magen, men det gick över. Åt pizza, gott var det. Men solen stekte på lite för mycket ibland. Jag såg Lykke Li från avstånd. Senare på kvällen var det kent och det var grymt bra. Konfettiregn precis som på Peace and Love. De spelade inte helt samma låtar. Fick höra Vad två öron klarar av nu med. Det var en bra konsert. Mycket dans. Sedan såg vi Interpol ett tag. Det var bra, men jag var trött. Hade kul på kvällen. Skulle på bajamaja. Kollade vilka dörrar som var låsta osv. Så ryckte jag upp en dörr. Där stod en pojke med en öl i handen och på själva toan satt en annan pojke med en likadan öl i sin hand. Han som satt ner bajsade. En man bredvid mig började skratta jättemycket. han tyckte det var jättekul, och det var det ioförsig också. han erbjöd mig en cigg mot att jag öppnade dörren igen. Sagt och gjort. Lättförtjänt lär jag då säga. Även den här kvällen kom gitarr-pojken och hans vänner och spelade Håkan med oss. Men denna kväll var folket inte lika kalas. Men jag hade kul ändå. Gick och la mig vid fem. Kändes som om det var dags då.

På lördagen, sista riktiga dagen. Jag vaknade halv tre med huvudet utanför tältet. Jag hade vänt på mig i sömnen för det blev tydligen för kvavt i tältet. Men jag var utvilad när jag vaknade. Jätteskönt var det. Gick upp, försökte göra iordning mig. vet inte om jag lyckades, men orkade inte bry mig. Det var okej iallafall. Det var först sol, som det varit alla de andra dagarna. Solen har verkligen stekt så jag ville bara dö och komma undan ett tag. Men den här dagen, då kom lite duggregn. Halleluja tänkte vi, men hej hopp så började det ösregna, och inte lite heller. Det verkligen öste ner. Det förstörde humöret en del och det blev kallt. Men mina grejer klarade sig iallafall. Värre för dem som fick tält obra. Fick gratis dricka i tältet där vi höll till oftast. Gick iväg och såg Maps med Hanna, Elin, Hampus, Daniel och Nima. Köpte Thaimat. Jättegott. Gick tillbaka. Drog med Sanne till Death cab for cutie. Såg dem. Det var jättebra. Lyssnar inte jättemycket på dem, men spelningen var jättebra. Och det var bara så kul att se Sanne så pass glad också. Vi gick tillbaka, mötte Lisa, sedan gick vi tillbaka igen och såg Hot Chip. Sedan tillbaka till campingen. Sanne gick och la sig. Jag gick bort till Hanna, Daniel, Nima och Hampus och de där. Alla sov förutom Hampus och Nima. nima var vaken ett tag men han sov också. Satt och pratade med Hampus tills klockan var fem. Kom fram till att det skulle vara värt att sova i två timmar. Gick och la mig men kunde inte sova, för grannarna kalasade med musik som dånade i mitt huvud. Jag låg oglatt och höll i min mobil och var orolig för att försova mig.

Men, klockan blev sju. Jag gick upp. Åt pommes till frukost. Hade ihop mina grejer. Hämtade Hanna i deras tält, väckte Sanne. Vi hade ihop min mammas tält. Sedan hade det gått någon timme. Jag gick iväg till mig buss och åkte hem. Den pojken bredvid mig var dryg och såg påverkad ut. Jag gillade det inte. Men efter några timmar kom jag hem. Efter lite problem på bussen och sådär. Eller, mitt problem var att mina ipodshörlurar slutade att fungera efter en kvart. Och de runt om mig satt och härjade. Men det fixade sig tillslut.

Nu är jag alltså hemma. Har packat upp och duschat. Så jävla skönt. Snart ska jag sova, och det länge antar jag. Om två dygn är jag i Tunisien. Det blir skönt hoppas jag. Men sammanfattningsvis nu då. Arvika var så jävla bra. Visst hade den sina minus-sidor (föressten, om jag får barn och barnet är en pojke ska barnet heta minus), men festivalen var lätt bra. Jag minns det jag minns, och vill bara minnas det bra. Och det är det jag gör när jag tänker tillbaka på den. Jävlar vad kul man kan ha. Umgicks ioförsig med folk jag aldrig kommer träffa igen, eller säkert råka träffa, men då inte prata med. Men det gör varken saken bättre eller sämre. Arvika var grymt kul. Kanske roligare än Peace & Love. Men nej, det går inte att jämföra. Det här var en sak för sig. Jag ska absolut dit nästa år igen. Får hoppas att någon liten eller stor vän följer med då, så det blir ännu mer kalas. Men vem vet. Inte jag. Jag ska dit. Lätt.

Kommentarer
Postat av: ylva

jag följer med dig.lätt.

2008-07-06 @ 22:57:48
URL: http://nakenylva.blogg.se/
Postat av: iara

jag följer med jag med. då får vi ha party

2008-07-07 @ 15:13:32
URL: http://geldof.blogg.se/
Postat av: Emma

ja, gör det. lova. eller ni behöver inte. men när det är dags, då kommer jag tjata på er. för ni ska med. det är så jävla kalas. ju fler man är, desto roligare tror jag!

2008-07-07 @ 16:27:05
URL: http://musicmarch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0