they say it's your birthday

Igår fyllde jag 16 år. Då blev jag större. Bättre. Äldre. Allt det där ni vet. Men det är ingen skillnad. Men iallafall. Födelsedagen började med att mamma och Daniel kom och sjöng för mig. Jag fick min Arvikabiljett och en ljusblå kofta. Sedan åt jag frukost och begav mig till skolan. Där blev jag grattad ett flertal gånger. Även av folk som jag inte trodde skulle säga grattis till mig. Men det var trevligt. Jag fick höra sång i matsalen. Det var fint. Och sedan ringde Ylva och hon och hennes vänner sjöng en snutt för mig. Ylvas mobil la av sedan. Men det var fint och jag blev rörd. Jag vet itne varför. Men det var fint och så oväntat. Jag pratade med moa. Hon sa grattis. Jag fick många fina sms. Hanna ringde och sjöng tre ord. Och bloggarna. Jag gillar dem. Alla är snälla. Det enda mindre bra var att min pappa glömde bort att jag fyllde år. Troligtvis påminde min syster honom. han ringde jättesent och sa "bättre sent än aldrig". Jo tjena. Jag är faktiskt ganska besviken. Men det ska inte han få veta. Jag orkar inte vara sur. Jag ska ju trots allt få en Way out west biljett av honom. Så det blir bra.

Dagens låt: Birtday - The Beatles

Kommentarer
Postat av: ylva

jag tycker du glömmer bort din pappas födelsedag

2008-04-18 @ 22:33:40
URL: http://ylvafixarbiffen.blogg.se
Postat av: denise

grattis i efterskott!
min pappa glömde alltid min födelsedag förut, då känner mig sig faktiskt ganska oviktig..

2008-04-21 @ 07:06:09
URL: http://ccloudman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0