det var nästan alltid svart i tankarna

Igår brann det i ett hus som brunnit förr i Falun. Det spreds giftig gas i röken runt centrum. Jag var precis på väg till skolan då det ringde till mamma. Jag fick lov att ta av mig skorna och jag förbjöds att gå till skolan. Trots att jag hade Nationella prov. Jag och min lillebror gick ner och såg på den tredje Pokémonfilmen. Den är ganska tråkig. Det är bara förfilmen som är rolig. Efter vi sett filmen ropade mamma till oss att hon fick gå till jobbet. Hon skjutsade oss till skolan då. Jag kom i tid till hörförståelsen. Jag hann alltså göra ett prov. Sedan rann dagen vidare med innebandy på idrotten. Skulle ha haft musik och cabaré efter, men Anders var sjuk så allt ställdes in. Jag gick hem.

På kvällen såg jag Timo och Goodlooking Trash på Arenan. Det var kul. Det var lite folk. Skulle sett dem med Ullis, men hon bangade. Drog dit med mamma istället. Jag var grymt dissad av alla. Men jag hade roligt.

Dagens låt: Tro och Tvivel - Håkan Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0